top of page

איורוודה ויסודות מזון

עודכן: 15 בינו׳ 2022

  • חיבור בין עבר להווה הוא החשוב

  • קשר בין ואטה לשמנים

  • קשר בין פיטה וקאפה לפחמימות

  • קשר בין פיטה לקאפה במבט של היום

  • השפעת הפחמימות היא הביעה הגדולה


חיבור בין עבר להווה הוא החשוב


במאמר הזה אני רוצה לדבר על יסודות המזון והקשר שלהם לאיורוודה. כהרגלי אני מערבב מושגים עתיקים עם מודרניים. החל מדף בית אני משתדל לחבר בין עבר להווה כיוון שלפי דעתי רק זה הנכון ומביא תוצאה מרבית בפרט בטיפול במחלות כרוניות. אני מעביר מידע וניסיוני. כל אחד מחליט איך להתייחס לזה ומה לעשות עם זה האם בכלל. בכל מקרה פה אני מתחלק עם ניסיוני.

ראשית, יש 3 דושות ויש 3 יסודות מזון. בואו ננסה לקשר בינם ובין עצמם. אני אפספס הסברים מוכרים לכולם ואתרכז בנושאים שנראים לי חדשים.



קשר בין ואטה לשמנים

קשר בין ואטה לשמנים ושומנים נראה כוודאי. הוא הפוך אך ישיר. אני לא רואה סיבה לפתח תאוריות במקום הזה. אני רק אזכיר שרמת הואטה משפיע על סוג תהליכים מטבוליים המתרחשים בגוף. ואטה גבוהה פרוש הדבר שתהליכים קטבוליים נמצאים בעדיפות, אם היא נמוכה מדי אז תהליכים אנבוליים שוררים.





קשר בין פיטה וקאפה לפחמימות


חלבונים תורמים למבנה של הגוף ו/או כל חלקיו. מפה הם משתייכים לקאפה. גם פה אין ספיקות. נשארות פחמימות ופיטה. האם יש קשר בינם? הגוף משתמש בפחמימות בעיקר לצורך הפקת אנרגיה. כמעט ואין קשר למבנה של הגוף. כבר בגלל זה ניתן להגיד שפחמימות קשורות לפיטה. זאת אומרת, הפחמימות הן מחממות אפילו אם הן מתוקות וקרות. הרי ברור שהן אנרגיה נקיה. היום ידועים שני סוגים של תאי שומן בגוף האדם. תאים של שומן אפור ולבן. הראשון נבנה משמנים ושומנים. הוא מופיע בגוף כשומן קשה אפילו עם הוא בעודף. השומן הלבן נבנה מפחמימות. הוא מצרף מולקולות מים. בגלל זה בן אדם עם עודף שומן לבן נראה עם גוף רך, ג'לי, עם קפלי שומן תלויים. אבל אמרנו שפחמימות משתייכות לפיטה. פיטה בנויה מאש ומים. ופה אנחנו רואים שפחמימות תורמות להתחממות וצבירת הנוזלים. כל זה משתלב במלואה עם הגדרות איורוודיות. זה גם הסבר הגיוני למה יסוד מים מופיע בפיטה. עד עכשיו אני לא פגשתי הסבר הגיוני אחר. נשאלת השאלה: מתי פחמימות הופחות לאנרגיה ומתי מופיעות כשומן לבן? אלו כבר סגולות ותכונות מולדות של בן אדם מסוים ומטבוליזם שלו.


קשר בין פיטה לקאפה במבט של היום


אז כיצד מצליחים בעזרת הורדת הפחמימות לרפא בעיות של קאפה אם פחמימות שייכות לפיטה? בגלל יסוד המים המשותף. משתמשים במוצרים עם תכונה יבשה שהיא מורידה גם קאפה וגם פיטה. מורידים פחמימות וכתוצאה יורדת כמות המים בגוף ואתו למשל משקל המטופל. שימוש בטעם חריף במקרה כזה עלול להיות לא יעיל או להזיק. אז עכשיו פיטה קשורה למשקל? אענה בשאלה על שאלה. איפה כתוב שהיא לא קשורה למשקל? האם עודף במשקל זאת רק אי איזון של קאפה? אפשר להגיד שאני מציג תאוריה פרטית, תאוריה משלי. אולי היא נוחה אבל לא מתאימה לאיורוודה. אני לא יכול לקבל את זה. הרי אני לא סטיתי סנטימטר מאיורוודה אלה רק לא מסכים עם פירושים המוכרים ורגילים. אני מבין שדעתי מנוגדת לדעתם של רוב רובם של המורים. אני לא מתווכח עם מורים. אך דעתם מתבססת על מקורות שלא מכירים ולא מזכירים יסודות התזונה של היום. אני מנסה לקשר בין מושגים איורוודיים ליסודות המזון של היום. אני גם מבין שלכל דבר אפשר למצוא הסבר. אבל איורוודה היא מדע חיים. בואו נראה איך זה עובד בחיים.


השפעת הפחמימות היא הבעיה הגדולה


ראשית, ילדים היפראקטיביים ו/או נרגשים עם תגובות קיצוניות. באחריות מליאה אני טוען שהם אוכלים כמות עודפת של מתוקים ופחמימות מהירות אחרות. בסביבה של כל אחד מאתנו יש ילדים כאלו. תבדקו אותי. הורדת הפחמימות לאורך הזמן מאזנת ומרגיע ילדים. יורד הצורך בריטלין או אמצעים מרגיעים אחרים. זה מתייחס גם לאנשים מבוגרים. דלקות עור כעודף פיטה גם נגרמות בגלל עודף בפחמימות. כאשר אני שומע שיש דלקת עור אני תמיד ממליץ דיאטה דל פחמימות ולפעמים דברים מסתדרים לבד.

פיטה גבוהה לאורך הזמן גורמת לדלקות קבועות או חוזרות. לפי מה שכתבתי הדלקות נתמכות בפחמימות. יותר מכך, ידוע שדלוקות כרוניות זה מצב טרום סרטני. תאי סרטן אנארוביים (לא משתמשים בחמצן). הם משתמשים בגלוקוז. זאת הסיבה שתאים סרטניים מקבלים עדיפות אצל תרום סוכרתיים וסוכרתיים. גם פה יש התאמה מליאה. בכלל עודף בפחמימות נראה היום כבעיה הכי גדולה והכי קשה שגורמת לרוב מוחלט של מחלות כרוניות וגם קשות. יש לזכור שאותו אורז אפילו עם הוא עם קטניות עדיין פחמימה קלה לספיגה עם כל מה משתמע מפה. אין בכוונתי לחולל שינויים או להיראות מבין יותר מכולם. המתרות הן הרבה יותר פשוטות ומציאותיות. תנסו ותשתמשו, תצליחו בחיים ובמקצוע. אתכם ביחד שתצמח איורוודה.


7 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page