top of page

מחשבות על אנרגיות ומרידיאנים

עודכן: 15 בינו׳ 2022

  • שאלות של כל אחד

  • היסטוריה אנושית היא המורה הכי טובה

  • האם ריבוי אנרגיות הוא נחוץ?

  • אז מה הם מרידיאנים?

  • תובנות


שאלות של כל אחד

כל אחד שרק נגע בדיקור המנוצל ברפואות המזרח שמע על ויסות אנרגיות בגוף. האם זאת רפואה סינית, טיבטית, יפנית, קוריאנית ואולי גם אחרות נוספות שאני טרם שמעתי עליהן. כל הרפואות האלו מדברות על זרימת אנרגיה לפי ערוצים כאלו או אחרים. האם בגוף האדם באמת קיימות תעלות ייעודיות או צ'נלים ייחודיים לכל מיני אנרגיות? אבל אם זה לא כך כיצד כל הרפואות האלו מרפאות בעזרת דיקור? כיצד הן מצליחות באורח פלא למשל להוריד כאב תוך כמה דקות?

ראשית, כל תא מייצר, צובר ומשתמש באנרגיה. לכל איבר יש אנרגיה הכוללת אנרגיות של התאים שלו. האם מיטוכונדריות תאים למשל של כליות מייצרות סוג אנרגיה אחד ושל לב סוג אחר? במבט של היום זה לא נראה כנכון.


היסטוריה אנושית היא המורה הכי טובה


Lost Secrets of Ayurvedic Acupuncture,

Frank Ros

מהתחלה קצת היסטוריה. דיקור נולד בהודו ומשם התפזר לשאר המדינות ע"י נזירים בודהיסטיים. בהודו עצמה קיימות טכניקות ריפוי ע"י דיקור ולחיצה מלפני שנולד בודהיזם. הנקודות הודיות משתלבות עם נקודות ברפואה סינית. בתנאים סיניים הדיקור הפך להיות כשיטת הריפוי העיקרית. ברפואה הודית אין מרידיאנים. אם זאת באיורוודה מצליחים להשפיע על אותן בעיות בלי כל תזכור על מרידיאנים וים אנרגיות. בנוסף יש לזכור שבודהיזם שנולד בצפון הודו ואומץ בסין אסר לסינים אלפי שנים לנתח בני אדם. זה עזר להתבסס להסברים די הגיוניים על מרידיאנים וימות אנרגיה בתוך הגוף. לאומת זאת בהודו שהייתה נאמנה רוב הזמן וברוב שטחה להינדואיזם המשיכו לנתח בני אדם וגופות לצורך למידה. בהודו לאורך אותם אלפי שנים לא גילו לבני אדם מרידיאנים וימות אנרגיה לא במציאות ולא במדיטציות ייעודיות.


האם ריבוי אנרגיות הוא נחוץ?

לפעמים אני שומע שרפואה סינית היא אנרגטית כיוון שבה מווסתים אנרגיות שבגוף. האם זה נכון? קודם כל, כל שינוי בתפקוד התאים / אברים / מערכות מתבטא בשינוי אנרגיה שלהם. מפה אפשר להשתמש במושגים וניסוחים שונים אך שינוי אנרגטי מתקיים תמיד בלי קשר לשיטת ההשפעה / הריפוי.

ברפואה הודית למשל אין ריבוי סוגים של אנרגיה. היא משתמשת בשלושה סוגים בלבד והם: פראנה, טג'אס ואוג'אס. באיורוודה כל שלוש האנרגיות צריכות להיות מאוזנות בינן לבין עצמן. לשלוש אנרגיות איורוודיות ישנו הסבר פיזיקאלי שלא ניתן להכחיש. ההסבר הוא:

א) פראנה – זרם אנרגיה שמגיע עם חלקיקים מהיקום (הוא החשוב),

ב) טג'אס – זרם אנרגיה מהשמש (הוא קשור לעיניים),

ג) אוג'אס – אנרגיה של גוף בן אדם עצמו. היא קשורה לתזונה ואורך חיים.


אז מה הם מרידיאנים?

אחרי מה שכתבתי נכון לשאול: מה הם מרידיאנים או צ'נלים של דיקור שהשפעתם גם לא ניתן להכחיש. אפילו רפואה מודרנית נאלצה להכיר בהם ולשתף פעולה בנושא שזה מועיל לכולם. את התשובה ניתן למצוא אצל פיזיקאי רוסי שהקדיש את חיו לפצח סודות של רפואה סינית. שמו סרגי פדוטוב. ניתן להגיע למאמרים שלו באנגלית וברוסית בעזרת מילים הבאות:

Pulse Academy Vladivostok

Sergey Fedotov Pulse Academy

המדען אומר שמרידיאנים סיניים הם קבוצות תאים באותו שלב של תהודה. מחטים הם כמו אנטנות שמגבירות או מחלישות את התנודות ע"י שימוש בגלים של הסביבה. ההסבר הזה משתלב במלואה בכל טכניקות ריפוי ידועות של דיקור. גם אין ולא יכול להיות הסבר הגיוני אחר במבט מדע של היום.


תובנות

מהכתוב עולות 3 מסכנות:

  1. מרידיאנים ואנרגיות המופיעות ברפואה סינית ואחרות הם לא קיימות. כל אלו הוא דימוי עתיק לתופעות פיזיקאליות ידועות ומוכרות.

  2. גם בעדן מחשבים של היום צריך להשתמש בידע וניסיון אנושי של פעם. בפרט אם זה קשור לבריאות אנושית. עם זאת צריך להפנים שלא ניתן להישאר ברמת הידע של פעם. צריך לקבל את העולם במלואה כמו שזה היה פעם אך ברמה של היום.

  3. הגיע הזמן להכיר רפואה הודית, להכיר ברפואה הודית ולהוקיר לרפואה הודית שהולידה מדע של רפואה עם תפיסת העולם הכוללת.

14 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page